Dersin Adı | Modernite ve Eleştirileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 428 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri siyaset teorisindeki modernite/modern toplum üzerine olan tartışmalarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders (1) insanlığın son iki yüzyıldır tanık olduğu emperyalizm, totalitarizm, Holokost ve soykırım deneyimlerini; (2) kapitalizmin yarattığı eşitsizlikleri; (3) ulus-devletin açmazlarını; (4) antroposen, politik ekoloji ve küresel iklim değişikliği üzerine olan çağdaş tartışmaları mercek altına almayı amaçlıyor. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Temel Kavramlar ve Tartışmalar | |
2 | Moderniliğin Sıkıntıları | 1) Charles Taylor, “Three Malaises”, The Malaise of Modernity (Anansi Press, 1991), 1-12. 2) Jane Bennett, “Modernity and Its Critics”, in Anne Phillips, Bonnie Honig and John Dryzek (eds), The Oxford Handbook of Political Theory (Oxford University Press, 2008), 211-224. |
3 | Yabancılaşma ve Sömürü | Marx, “Economic and Philosophical Manuscripts”, The Marx-Engels Reader (W. W. Norton and Company, 1978), 70-101. |
4 | Yanılsama Olarak İdeoloji | Marx and Engels, The German Ideology, (Lawrence & Wishart, 1974), 37-68. |
5 | Tek Boyutlu Toplum? | Herbert Marcuse, One-Dimensional Man (Beacon Press, 2002), 1-56. |
6 | Ara Sınav I | |
7 | Emperyalizm | Arendt, “Part Two: Imperialism”, The Origins of Totalitarianism (Harcourt), 123-158; 185-207. |
8 | Holokost: Toplama Kampları | Arendt, “Total Domination”, The Origins of Totalitarianism (Harcourt), 437-459. |
9 | Soykırım | Raphael Lemkin, “Genocide”, Axis Rule in Occupied Europe (The Lawbook Exchange, 2008). |
10 | Ara Sınav II | |
11 | Devrim ve Politika | Arendt, “The Revolutionary Tradition and Its Lost Treasure”, On Revolution (Penguin, 1963), 215-281. |
12 | Ulusal Kimlik ve Yurttaşlık | Habermas, “National Identity and Citizenship” Between Facts and Norms: Contributions to a Discourse Theory of Law and Democracy (MIT Press, 1998), 491-515. |
13 | Sekülarizm | Habermas, “What is Meant by a ‘PostSecular Society’?: A Discussion on Islam in Europe”, Europe: The Faltering Project (Polity, 2009), 59-77. |
14 | Antroposen ve Politik Ekoloji | 1) Jane Bennett “Political Ecologies”, Vibrant Matter: A Political Ecology of Things (Duke University Press, 2010), 94-109. 2) Christophe Bonneuil and Jean-Baptiste Fressoz, The Shock of the Anthroposcene (Verso, 2016), 1-30. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda anılan metinler.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | |||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest